Läste i Tidningen idag...

När jag sitter på tåger på morgonen och ska till jobbet så brukar jag alltid sätta mig ed en Metro så att man har någonting att läsa undertiden man åker till jobbet... (orkar inte sitta och bara tänka i 1,5tim)

Idag då när ja satt med min Metro så va det en liten artikel jag verkligen fastnade för. den handlade om hur farligt det faktiskt kan vara med droger och hur man skall få andra att faktiskt inse det.

Alla i dagens samhälle vet väl visserligen att det e farligt med droger, men det är väl upp till var och en att göra sitt val...

Iaf det som stog i den här artikeln var då att 2st ungdomar (föredetta par) har gjort en egen film om riskerna med GHB. Filmen utspelar sig i Göteborg, och det är missbruket bland ungdommar som det handlar om. Filmen är just nu hos politikerna i Stockholm för att dom ska få upp ögonen för den verkliga faran.

Men det va inte just det ja fastnade för heller utan det va just en speciell mening i artikeln och den meningen lydde  "Henke missar dagens visning på grund av ännu en GHB-överdos."

Filmen heter "Jag vill inte leva detta livet"

Vet inte om det kommer finnas tillgänglig för allmänheten men jag kommer iaf att leta efter den...


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej hej sötis! Jag har hört att du har startat en blogg! Kul att höra för jag älskar bloggisar! Pousspouss från hela vår stora familj!

2009-01-12 @ 16:55:40
Postat av: Martina

hej, av någon konstig anledning så kom jag in på din blogg då ja läste om lite nyheter på metros hemsida. Henke är min bror & filmen kommer att visas på Haga bion inom kort. eftersom du är intresserad av att se den så kan jag hålla dig uppdaterad genom min blogg när den kommer visas. Du kan även köpa dvdn på filmateljen.se



MVH

Martina

2009-01-12 @ 18:43:16
URL: http://softsugar.blogg.se/
Postat av: martina

nej då jag tog absolut inte illa upp. <3 ja skriver till dig eller i min blogg så fort jag vet när filmen kommer :) Kram

2009-01-12 @ 21:36:44
URL: http://softsugar.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej :) fick reda på idag att filmen kommer visas på biografen Roy på avenyn den 14:e mars. vet inte vilken tid en, men det återkommer jag med när jag vet. Kram Martina

2009-01-15 @ 21:14:20
URL: http://softsugar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0